Γενικά

Πραγματογνώμονας

Αυτοκίνητο ονομάζεται κάθε τροχοφόρο επιβατικό όχημα με ενσωματωμένο κινητήρα. Αποτελεί το βασικότερο μέσο μεταφοράς στην καθημερινότητα και διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό τη ζωή των ανθρώπων στον πλανήτη μας. Όμως υπάρχουν και σημαντικές επιπτώσεις όπως είναι τα τροχαία ατυχήματα.

Με τον όρο «τροχαίο ατύχημα» ορίζεται κάθε συμβάν που συντελείται στους δρόμους δημόσιας χρήσης από ένα ή περισσότερα οχήματα και που προκαλεί υλικές ζημιές ,τον θάνατο ή τον τραυματισμό ενός ή περισσοτέρων ανθρώπων. Ο πραγματογνώμονας – ερευνητής και αναλυτής τροχαίων ατυχημάτων χρησιμοποιώντας τις επιστημονικές και τεχνικές του γνώσεις αλλά και την εμπειρία του μπορεί να διερευνήσει και να αποφανθεί για τα αίτια και τις συνθήκες ενός τροχαίου ατυχήματος. Ο πραγματογνώμονας ορίζεται από τις Δικαστικές και Αστυνομικές αρχές, από τις ασφαλιστικές εταιρείες καθώς και από ιδιώτες.

Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν παγκοσμίως την σημαντικότερη αιτία θανάτου και πρόκλησης μόνιμης αναπηρίας για τους νέους. Στην Ελλάδα τα οδικά τροχαία ατυχήματα αποτελούν διαχρονικό πρόβλημα, συνήθως με αρνητικές τόσο κοινωνικές αλλά και οικονομικές επιπτώσεις. Οι στατιστικές δείχνουν ότι η κυκλοφορία πεζών και οχημάτων στην Ελλάδα έχει υψηλό δείκτη επικινδυνότητας, σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής κοινότητας. Επιπλέον η Ελλάδα κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις όσον αφορά τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Οι συνέπειες των τροχαίων ατυχημάτων είναι πάρα πολλές και επηρεάζουν τη ζωή όχι μόνο των θυμάτων αλλά και των οικογενειών τους. Το ατύχημα ακολουθείται από μία πορεία με σοβαρά ιατρικά, ψυχολογικά, νομικά και οικονομικά προβλήματα, ενώ έχει σημαντικό αντίκτυπο στην κοινωνία.

Τρεις είναι οι βασικές αιτίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Ο χρήστης της οδού, το όχημα και το οδικό περιβάλλον. Επιπλέον πίσω από ένα ατύχημα κρύβονται πολλές και σοβαρές αιτίες. Είναι  οι ανθρωπογενείς παράγοντες (κατανάλωση αλκοόλ, ναρκωτικές ουσίες, κούραση, απόσπαση προσοχής, υπερβολική ταχύτητα), οι μηχανικοί παράγοντες (η συντήρηση του αυτοκινήτου, λάστιχα, φρένα) και  οι περιβαλλοντικοί παράγοντες (καιρικές συνθήκες, βροχόπτωση, ομίχλη).

Όμως η πλειονότητα των ατυχημάτων  οφείλεται δυστυχώς στον ανθρώπινο παράγοντα δηλαδή  σε ανθρώπινη αμέλεια, λάθη και παραλείψεις, καθώς οι στοιχειώδεις κανόνες οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας δεν τηρούνται τις περισσότερες φορές. Τα ατυχήματα είναι μέρος της ζωής μας, είναι μοναδικά και γίνονται κάτω από ξεχωριστές και διαφορετικές συνθήκες, ενώ  συχνά είναι το τελικό αποτέλεσμα μιας αλυσίδας γεγονότων.

Στόχος μου είναι να ανακαλύψω τι ακριβώς συνέβη σε ένα ατύχημα και ποιές είναι οι αιτίες του. Η διερεύνηση και η ανάλυση  ενός τροχαίου ατυχήματος είναι μία επιστημονική προσέγγιση για να μας δώσει απαντήσεις γύρω από το ατύχημα. Η ανασύνθεση και η αναπαράσταση  ενός ατυχήματος ξεκινά πάντοτε αξιοποιώντας τα γνωστά στοιχεία, όπως είναι οι τελικές θέσεις των οχημάτων, οι υλικές ζημίες που έχουν υποστεί τα οχήματα και τα διάφορα ίχνη που  υπάρχουν στον τόπο του ατυχήματος. Εργαζόμενος αντίστροφα με τα δεδομένα αυτά ως αναλυτής μπορώ να υπολογίσω τις ταχύτητες των οχημάτων πριν και μετά την σύγκρουση, τις αποστάσεις που έχουν διανύσει τα οχήματα, την ορατότητα, τυχόν παραβάσεις του Κ.Ο.Κ., τις αποστάσεις και τα χρονικά περιθώρια που είχαν οι οδηγοί στην διάθεσή τους για να αποφύγουν το ατύχημα και άλλους σημαντικούς παράγοντες.

Η άρτια και διαρκής επιστημονική μου κατάρτιση μου δίνει την δυνατότητα να διενεργώ αντικειμενικές, αμερόληπτες και επιστημονικά τεκμηριωμένες τεχνικές έρευνες.

Καλέστε μας!!!