Ασφάλεια Αυτοκινήτων

Posted by: admin Comments: 0 0 Post Date: 6 Μαΐου 2019

Ασφάλεια Αυτοκινήτων

Υπάρχουν οργανισμοί που πραγματοποιούν δοκιμές για την ασφάλεια των αυτοκινήτων (Crash Tests) και αξιολογούν το επίπεδο της ενεργητικής αλλά και παθητικής ασφάλειας που προσφέρουν. Στην Ευρώπη υπάρχει ο οργανισμός Euro NCAP ενώ στις Η.Π.Α. δραστηριοποιούνται οι οργανισμοί  National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) και Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).

Όσο μεγαλύτερη βαθμολογία συγκεντρώσει ένα αυτοκίνητο στις δοκιμές αυτές τόσο καλύτερη ασφάλεια παρέχει στους επιβαίνοντες, σε σύγκριση με άλλα μοντέλα που υπόκεινται στις ίδιες δοκιμασίες.

Ο οργανισμός NHTSA

Ο οργανισμός NHTSA πραγματοποιεί δοκιμές ασφαλείας κάθε χρόνο στα νέα μοντέλα και βαθμολογεί την απόδοσή τους με αστέρια και με κλίμακα από το 1 έως το 5. Τα αστέρια ενός Crash Test καθιστούν τα αυτοκίνητα κατάλληλα ή όχι για κυκλοφορία στον δρόμο. Στα αυτοκίνητα πραγματοποιούνται δοκιμές για αντοχή στις μετωπικές συγκρούσεις, στις πλευρικές συγκρούσεις, στις  πλευρικές συγκρούσεις σε στύλο καθώς αξιολογούνται και οι περιπτώσεις ανατροπής τους. Επιπλέον ο οργανισμός NHTSA τονίζει όταν ένα όχημα είναι εξοπλισμένο με χαρακτηριστικά αποφυγής ατυχημάτων νέας τεχνολογίας. Τα συστήματα αυτά υποστήριξης του οδηγού βοηθούν και επεμβαίνουν με στοχευμένο τρόπο όταν κρίνεται απαραίτητο.

  • Σύστημα Προειδοποίησης μπροστινής σύγκρουσης (Forward collision warning)

Τα περισσότερα αυτοκίνητα διαθέτουν ραντάρ, ενώ κάποια άλλα κάμερα. Το σύστημα αυτό αναγνωρίζει την ταχύτητα που έχει το προπορευόμενο όχημα και τις ενδεχόμενες μεταβολές του όταν επιβραδύνει ή σταματάει και ειδοποιούν τον οδηγό για τον επερχόμενο κίνδυνο μιας σύγκρουσης.

  • Λειτουργία πέδησης έκτακτης ανάγκης (Automatic emergency braking)

Με την βοήθεια μιας κάμερας γίνεται ανίχνευση μιας επικείμενης σύγκρουσης  με προπορευόμενο όχημα ή με πεζό. Αρχικά προειδοποιεί τον οδηγό, ώστε να αντιδράσει έγκαιρα για την αποφυγή της σύγκρουσης. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει τότε αυτόματα εφαρμόζουν τα φρένα ώστε να αποτραπεί το ατύχημα ή να μετριάσει την σοβαρότητά του.

  • Σύστημα προειδοποίησης αποχώρησης από την λωρίδα (Lane departure warning).

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου υπάρχει εγκατεστημένη κάμερα που ανιχνεύει τις λωρίδες σήμανσης στο οδόστρωμα. Οπότε σε περίπτωση που ο οδηγός φύγει από την λωρίδα κυκλοφορίας του χωρίς τη χρήση φλας τότε προειδοποιεί τον οδηγό με ανάλογο οπτικό ή ηχητικό σήμα.

  • Εξελιγμένα συστήματα φωτισμού Adaptive Lighting

Τα αυτοκίνητα που διαθέτουν εξελιγμένα συστήματα φωτισμού βοηθούν τον οδηγό στις δύσκολες συνθήκες κατά την οδήγηση την νύχτα καθώς προσαρμόζονται αυτόματα κατά την οδήγηση. Τα φωτιστικά σώματα μπορούν να περιστρέφονται αριστερά ή δεξιά παρέχοντας καλύτερο φωτισμό στο οδόστρωμα αλλά και να αλλάζουν αυτόματα από τη μεγάλη σκάλα στην μεσαία όταν ανιχνεύσουν ένα όχημα να πλησιάζει.

Ο οργανισμός IIHS

Ένας άλλος οργανισμός που πραγματοποιεί δοκιμές ασφαλείας και βαθμολογεί τα οχήματα είναι ο Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Ο IIHS εξετάζει δύο περιπτώσεις στην ασφάλεια των αυτοκινήτων, την αξία ατυχήματος δηλαδή το πόσο καλά ένα όχημα προστατεύει τους επιβαίνοντες μετά από ένα ατύχημα και την αποφυγή και τον μετριασμό των συγκρούσεων δηλαδή την τεχνολογία η οποία αποτρέπει ένα ατύχημα ή μειώνει την σοβαρότητά του. Για να καθορίσει την αξία του ατυχήματος βαθμολογεί τα αυτοκίνητα ως καλά, αποδεκτά, οριακά και φτωχά εξετάζοντάς τα σε έξι διαφορετικά Crash Tests. Αντίθετα για να καθορίσει την αποφυγή και τον μετριασμό των συγκρούσεων σε αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με τεχνολογίες αποφυγής ατυχημάτων τα βαθμολογεί ως βασικά, προηγμένα και ανώτερα.

Ο οργανισμός Euro NCAP

Στην Ευρώπη δοκιμές ασφαλείας στα αυτοκίνητα πραγματοποιεί ο οργανισμός Euro NCAP. Για την αξιολόγηση των αυτοκινήτων χρησιμοποιεί την κλίμακα των αστεριών από το 1 έως και το  5 που είναι το άριστα. Ο Euro NCAP εξετάζει το αυτοκίνητο και βαθμολογεί συνολικά το αυτοκίνητο για τις επιδόσεις του πραγματοποιώντας  Crash Tests για την ασφάλεια των επιβατών σε μετωπικές, πλευρικές συγκρούσεις, πλευρικές συγκρούσεις πάνω σε κολόνες, οπίσθιες συγκρούσεις, την προστασία των παιδιών καθώς και την διαθεσιμότητα στις νέες τεχνολογίες συστημάτων αρωγής του οδηγού.

Κανένας οργανισμός δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιήσει δοκιμές σε όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην αγορά, συνήθως επιλέγουν τα αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Επιπλέον τα κριτήρια όλων των οργανισμών προσαρμόζονται συνεχώς στα νέα δεδομένα, ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την τελική επίδοση των αυτοκινήτων. Ένα όχημα που έχει αξιολογηθεί με υψηλή βαθμολογία στην ασφάλεια μπορεί να διασφαλίσει την προστασία τη δική σας και της οικογένειάς σας κατά την οδήγηση. Αλλά ο πιο σημαντικός παράγοντας στην ασφάλεια των αυτοκινήτων παραμένει ο ίδιος ο οδηγός. Η ενδεχόμενη αντίδραση ενός οδηγού σε ένα ερέθισμα αποτελεί τον κρίσιμο παράγοντα για ένα ατύχημα στο 94% των ατυχημάτων, σύμφωνα και με έρευνα της NHTSA. Επίσης η απόσπαση της προσοχής των οδηγών, η ταχύτητα καθώς και το αλκοόλ  αυξάνουν τις πιθανότητες ενός ατυχήματος.

Τελικά όσο αξιόλογο και ασφαλές μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο δεν είναι ποτέ αρκετό για να αντισταθμίσει το ανθρώπινό λάθος. Σίγουρα για περισσότερη ασφάλεια ένας νικητήριος συνδυασμός είναι ένα ασφαλές αυτοκίνητο που το οδηγεί ένας συνετός και υπεύθυνος οδηγός.

 

 

Share this post

Καλέστε μας!!!